Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα έπρεπε μόνο να παίζουν

 

Image

όταν τα σπορ ταυτίζονται με έντονη και τακτική σωματική άσκηση, βάσει προκαθορισμένων ωραρίων, προπονήσεων, κανόνων και κινήσεων, σε παιδάκια κάτω των 6-7 ετών, κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Και αυτό είναι κάτι που υποστηρίζουν γιατροί και ερευνητές.

 

Υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στη σταθερή και τακτική άσκηση και στην ελεύθερη κίνηση που συνδυάζεται με τη διασκέδαση, την ελεύθερη περιήγηση από το ένα άθλημα στο άλλο με οδηγό το ένστικτο και την επιθυμία για κίνηση, π.χ. το κολύμπι στη θάλασσα, το τρέξιμο στο πάρκο ή ένας ωραίος περίπατος με το ποδήλατο. Κακό κάνουν οι κανόνες και η επανάληψη.

Το ελεύθερο παιχνίδι είναι από μόνο του μια υγιεινή μορφή άθλησης και τα παιγνίδια στην παιδική χαρά – πάρκο αποτελούν ένα εξαιρετικό γυμναστήριο, όπου δοκιμάζονται οι ικανότητες των μυών, ο συντονισμός των κινήσεων, η αίσθηση της ισορροπίας, ακόμη και το …θάρρος. Ένα παιχνίδι με δοκιμασίες αποδεικνύεται πολύ πιο ωφέλιμο από μια ώρα στο γυμναστήριο
Αφήστε τα ελεύθερα

Μη βιάζεστε, λοιπόν, όσο κι αν το όνειρό σας είναι να δείτε το θησαυρό σας πρωταθλητή και είστε πεπεισμένοι ότι ο σωστός δρόμος είναι να ξεκινήσει τα σπορ πολύ νωρίς.

– Υπάρχει κίνδυνος να περιοριστεί η δημιουργικότητά του και να αναχαιτιστεί η φυσική και ψυχική ανάπτυξή του.

– Τα παιδιά πρέπει να αφήνονται ελεύθερα να πειραματίζονται με διάφορα παιγνίδια και με διαφορετικές καταστάσεις, χωρίς την εμμονή της «σωστής κίνησης» ή ακόμη χειρότερα, τις προσδοκίες για εντυπωσιακές επιδόσεις του μπαμπά ή της μαμάς που τα κυνηγούν με το χρονόμετρο στο χέρι.

– Επιπλέον, όταν το παιδάκι έχει ξεκινήσει πολύ νωρίς τα σπορ δεν αργούν να φανούν οι ζημιές. Και πρώτα από όλα, εάν έχει αρχίσει από πολύ μικρό κάποιο άθλημα, κουράζεται και αρνείται να το συνεχίσει στην ηλικία στην οποία θα το είχε πραγματικά ανάγκη. Παράδειγμα, πολλά παιδάκια 9-10 ετών αρνούνται να κολυμπήσουν, γιατί έχουν ήδη βαρεθεί να πηγαίνουν στην πισίνα που τους είχε γράψει η μαμά τους πριν καλά καλά μιλήσουν.

– Προκαλούνται σοβαρές ζημιές στο σκελετό και παθήσεις στους πυρήνες ανάπτυξης και οστεοποίησης (τα «καπελάκια» στις άκρες των οστών) που εάν υπερφορτωθούν και δεχτούν υπερβολική πίεση κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη.

– Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι πρέπει τα παιδιά να μένουν ακίνητα και να βλέπουν αδιάκοπα κινούμενα σχέδια ή να περνούν τις ώρες τους με παζλ και πλαστελίνες. Εάν συνηθίσετε τα παιδιά σας να περνούν την Κυριακή στο ύπαιθρο, παίρνοντας μαζί τους τα πατίνια ή το ποδηλατάκι τους, αντί να τα κλείνετε στον κινηματογράφο ή στο σπίτι των παππούδων μπροστά στην τηλεόραση, βρίσκονται στο σωστό δρόμο για να γίνουν στο μέλλον αθλητικοί τύποι. Όσο για προπονήσεις, ρεκόρ και αγώνες, έχουν όλο τον καιρό μπροστά τους.

Λέμε ΟΧΙ στα σπορ που έχουν κανόνες, επαναλήψεις και σταθερά ωράρια. Λέμε ΝΑΙ στην «ήπια» προσέγγιση αθλημάτων που γίνονται μαζί με τη μαμά και τον μπαμπά και με τα χρόνια μετατρέπονται σε πραγματική άθληση. Τι εννοούμε; Καλό κάνει το κολύμπι στην θάλασσα, επίσης το τρέξιμο, οι περίπατοι, το κρυφτό πίσω από τα δέντρα, μικρές οδοιπορίες σε συνδυασμό με τη συλλογή χαλικιών και φύλλων, αλλά και παιχνίδια στο χιόνι (όπου είναι δυνατόν). Ιδανικό τρόπο άθλησης αποτελεί το ποδήλατο, σε οποιαδήποτε μορφή του ξεκινώντας από το τρίτροχο ποδηλατάκι. Η ποδηλασία κάνει καλό σε όλους και μπορεί να γίνει παντού.

στοιχεία από το in.gr

 

About giorgispapageorgiou19
physicals education teacher - football coach

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

kalymnosola

Όλα όσα συμβαίνουν στην Κάλυμνο

Trikala Sportiva

AΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΑ

%d bloggers like this: