“δεκάλογος της υγιεινής διατροφής

Image

Η 16η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής και Επισιτισμού για να μας υπενθυμίζει όχι μόνο την ανάγκη της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής αλλά και της πρόσβασης όλων στα τρόφιμα.

  1. Καταναλώνουμε 3 φρούτα και 4 μερίδες λαχανικών καθημερινά.
  2. Τρώμε προιόντα δημητριακών κάθε μέρα και με κάθε γεύμα. Προτιμάμε να είναι ολικής άλεσης.
  3. Καταναλώνουμε το κόκκινο κρέας με μέτρο: 1 φορά την εβδομάδα αρκεί. Τρώμε λευκό κρέας 1- 2 φορές την εβδομάδα και αποφεύγουμε το επεξεργασμένο κρέας (αλλαντικά) όσο το δυνατόν περισσότερο.
  4. Τρώμε ψάρι 2-3 φορές την εβδομάδα και προτιμάμε τα μικρά λιπαρά ψάρια.
  5. Μπορούμε να τρώμε μέχρι 4 αυγά την εβδομάδα. Δεν ξεχνάμε ότι πολλά φαγητά και γλυκά έχουν μέσα αυγά.
  6. Καταναλώνουμε 2 μερίδες την ημέρα από γάλα, γιαούρτι ή τυρί.
  7. Τρώμε όσπρια τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα – όχι μόνο είναι παραδοσιακά ελληνικά αλλά και ευεργετικά για την υγεία.
  8. Καταναλώνουμε κάθε ημέρα 4-6 μερίδες από έλαια, ελιές ή ξηρούς καρπούς. Προτιμάμε το ελαιόλαδο.
  9. Περιορίζουμε το αλάτι και τη ζάχαρη όσο το δυνατόν περισσότερο.
  10. Πίνουμε 6-8 ποτήρια νερού την ημέρα (1,5-2 λίτρα).

Και δεν ξεχνάμε τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας. Την εντάσσουμε στην καθημερινότητά μας. Κάνουμε τουλάχιστον 30 λεπτά φυσικής δραστηριότητας κάθε ημέρα και περιορίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον καθιστικό τρόπο ζωής π.χ. υπολογιστή, τηλεόραση.

H σωστή διατροφή αποτελεί θέμα παιδείας. H υγιεινή διατροφή συνδέεται άμεσα και με τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι οι μαθητές που καταναλώνουν στο σχολείο τροφές πλούσιες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και γάλα έχουν καλύτερη συγκέντρωση στο μάθημα και αποδίδουν τα μέγιστα στις σχολικές τους υποχρεώσεις.
Παράλληλα με τις γνώσεις που αποκομίζουν οι μαθητές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατάλληλα Προγράμματα Προαγωγής Υγιεινής Διατροφής μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τη γνώση και την ευαισθητοποίησή τους. Ωστόσο, είναι σημαντικό η παρεχόμενη γνώση να προχωράει από τη θεωρία στην πράξη.

Tα παιδιά μπορούν να γίνουν οι φορείς εκπαίδευσης της σωστής διατροφής για το σύνολο της οικογένειας. Οι διατροφικές αλλαγές δεν περιορίζονται στους μαθητές. Οι γονείς κάνουν λόγο για τις διατροφικές αλλαγές της οικογένειας λόγω της ευαισθητοποίησης των παιδιών τους ως προς την υγιεινή διατροφή. Οι μαμάδες των μαθητών αναφέρουν χαρακτηριστικά πως, πλέον, αγοράζουν μαύρο ψωμί στο σπίτι κατόπιν υπόδειξης των παιδιών τους. Είναι σύνηθες φαινόμενο τα παιδιά όταν μαθαίνουν κάτι καλά και είναι περήφανα για τη νέα γνώση που αποκτούν να μετατρέπονται σε «δασκάλους».

Αθηνά Λινού είναι από το 2010 πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ελληνικής Διατροφής

πηγή in.gr

About giorgispapageorgiou19
physicals education teacher - football coach

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

kalymnosola

Όλα όσα συμβαίνουν στην Κάλυμνο

Trikala Sportiva

AΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΑ

%d bloggers like this: